Wanneer wij vacatures beschikbaar hebben, kun je die hier vinden:



Bedrijfsleider bij Knotten

Knotten is een snelgroeiend e-commerce bedrijf waar klantbeleving, persoonlijke benadering en authenticiteit de belangrijkste kenmerken zijn en is al 10 jaar marktleider in de Benelux. We verkopen een hobby aan onze klanten in Nederland, België en Duitsland. Dat betekent dat ons magazijn vol staat met prachtige bollen wol en katoen in alle kleuren van de regenboog. We verkopen onze producten en diensten via de zeer geavanceerde webshop en houden via social media en onze persoonlijke nieuwsbrief contact met onze klanten. Om onze klanten persoonlijk te ontmoeten én ze de laatste snufjes te kunnen laten ervaren in de wereld van breien en haken, hebben we ons experience center in Delft. Daar hebben onze gasten de kans om een workshop te volgen, onze breisters en hakers aan het werk te zien en de buzz te ervaren van een creatieve onderneming.

De (fulltime) bedrijfsleider die we zoeken wordt de rechterhand van de oprichter, algemeen directeur en creative director Francis Notten. Zij zet de visie neer en stuurt de creatieve geesten in de onderneming aan: de fotograaf, de schrijvers, het customer (web)care team en de ontwerpers van de Knotten patronen.

Onze nieuwe bedrijfsleider (v/m) zorgt voor een soepel draaiend bedrijf. We zoeken iemand die  begrijpt wat er nodig is om strategieën te implementeren en duurzaam succes te boeken. De ideale kandidaat moet het leuk vinden (en ook in staat zijn) om ons team te trainen, begeleiden en op het top van hun talent te laten presteren. Daarnaast moet onze nieuwe bedrijfsleider volledig in staat zijn om alle aspecten van het bedrijf efficiënter te laten verlopen, met de focus op voorraadbeheer, logistiek en distributie. 

Interpersoonlijke vaardigheden en leiderschapscapaciteiten staan voorop, omdat geweldig teamwerk van vitaal belang is voor ons succes.

Van kandidaten wordt ook verwacht dat ze op hun voeten kunnen meedenken. Het landschap van onze industrie verandert dagelijks en we hebben iemand nodig die zich ter plekke kan aanpassen en leren. We willen excelleren in klantbeleving en diezelfde beleving intern neerzetten, zowel in de beleving binnen ons team als de meest efficiënte processen die je kunt bedenken (operational excellence).

Onze bedrijfsleider is verantwoordelijk voor de volgende aspecten:

Voorraadbeheer, magazijn, logistiek en distributie

  • zorgen voor just-in-time leveringen van onze leveranciers
  • sturen op zo klein mogelijke voorraad
  • goederenontvangst en kwaliteitscontrole
  • indeling en vullen van magazijn
  • orderpicking proces en verpakken
  • distributie van pakketten via verschillende vervoerders

Team en HR-aspecten

  • werving en selectie van nieuwe teamleden in het magazijn, floormanagers, ‘hosts’ voor het experience center, voor de klantenservice, schoonmaak en andere ondersteunende taken
  • aansturen van ongeveer 30 teamleden, roosters maken en vervanging regelen bij ziekte
  • voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • samenwerken met onze externe HR-afdeling
  • management by walking around
  • sturen op hostmanship
  • waar nodig organiseren van trainingen voor de teamleden
  • organiseren van onze teamuitjes en andere leuke momenten

Leveranciers

  • het uitzoeken van de juiste leveranciers voor bv schoonmaak, pakketdienst, verpakkingen, telefoon, internet, verzekeringen
  • contractonderhandelingen voeren met deze leveranciers
  • relatiebeheer met de leveranciers
  • samen met de algemeen directeur contact onderhouden met de leverancier van het primaire product van Knotten

Algemeen

  • verantwoordelijk voor openen en sluiten van ons experience center en magazijn
  • schoon en veilig werken is cruciaal en draagt bij aan ieders werkplezier
  • continu verbeteren van processen en procesbeschrijvingen

Competenties

We hechten bij Knotten niet zozeer aan je opleiding of ervaring uit het verleden, maar vooral aan wat je nu in mars hebt en wat je de komende jaren bij ons kunt komen toevoegen. Wat vinden we heel erg belangrijk:

  • organisatietalent
  • stressbestendigheid
  • gastvrije houding en gedrag
  • ambitie
  • besluitvaardigheid
  • financieel bewustzijn
  • leiderschap
  • ervaring met moderne samenwerkingstools, ICT-savvy
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift

Wanneer heb je een streepje voor

Met sommige kennis, ervaring en competenties heb je bij ons een streepje voor. Dus als je op de volgende thema’s volmondig ja kunt zeggen, laat het ons dan vooral weten.

  • kennis, interesse en ervaring in - en met e-commerce tools zoals Shopify en Picqer
  • beheersing van de Duitse taal in woord en geschrift
  • kennis van HR-processen en ervaring met aansturing van teams

Salarisindicatie

Jouw salaris is natuurlijk afhankelijk van ervaring en match met onze wensen. De range is ergens tussen de € 2.500, = en € 3.250,= bruto per maand op basis van een 40-urige werkweek.

Solliciteren kan door inzending van een videootje waarin je jezelf voorstelt met als begeleiding een brief waarin je aangeeft wat je de komende jaren te bieden hebt én een CV. Dat kun je allemaal sturen naar miriam@knottenwol.nl en voor meer informatie kun je ook met Miriam Notten bellen op 06-51403118 of met Olaf, de huidige bedrijfsleider die gaat emigreren naar Zweden (06-24595233 en olaf@knottenwol.nl).